Cp-dag

Hej

Hela eftermiddagen idag i skolan när vi skulle planera studenten blev CP-störd.
Mitt i allt blev två klasskamrater sura på mig för att de inte hade fått kommit på mitt party som jag hade i lördags då jag fyllde år. Något som min klass måste börja lära sig att skilja på är KLASSKAMRATER och VÄNNER, det är inte samma sak! Och jag fattar inte heller varför jag ska bjuda en klasskompis som aldrig bjuder mig tillbaka?

Varje gång är det inte så självklart att alla som man känner får komma.
Och i detta fall fick jag inte ta in fler personer för min mamma, vi var redan för många av mina vänner.
Fattar inte hur man orkar tönta om en sån här sak - det sårar mig och jag blir så ledsen!
Det är fler av mina vänner som inte vågar ha födelsedagsparty p.g.a detta vilket är tråkigt. Är det födelsedagsparty kanske man inte vill förvandla det till en klassfest. Då vill man vara med sina vänner. Och det är konstigt att aldrig dessa personer som bara klagar aldrig drar ihop en klassfest eller att man får komma på deras fester. SUCK. Hade jag varit dom hade jag skämts.

Iaf, vi snackade om studenten i klassen idag. Halva klassen vill lyxa till studenten och göra den minnesvärd. Men det skulle kosta alla i klassen 150kr, då vi sänkte till 100kr tills alla blev något nöjd...
Pernilla fick ADHD-utbrott och skrek: "DET HÄR ÄR INTE BRA FÖR MIN ADHD, JÄVLA TÖNTJÄVLAR!" och slängde sin väska och gick ut genom dörren och slängde igen den med en jävla fart. Hon är så skön ibland Pernilla <3
Men jag blir faktiskt trött när halva klassen lyssnar och halva inte gör det. Men det löste sig till slut så nu är det slutpratat om det för idag.

När jag hade kommit hem från skolan så hade jag jätteont i huvudet och var väldigt irriterad.
Blir så ledsen när man inte får umgås med sina vänner utan att det blir ett jätteproblem för andra som inte är mina vänner, eller klasskompisar som man kanske ska räkna dom som. SUCK.
Men nu har jag väl lugnat ner mig lite.
Ska väl göra mat om en stund, sen blir det att slappa för mig själv. Är själv till efter kl. 1 inatt.
Syjuntan för mina damer är inställd idag p.g.a att Madde skulle vara med Fredrik, Cissi är i Falun och hälsar på sin mormor som ligger på sjukhuset och stackars Sofie är fortfarande sjuk och ligger på sjukhus <3
Menmen, skönt att vara lite för sig själv ibland också.

Får se om jag orkar sätta mig med hemtentan i Samhällskunskap idag som vi fick av Jennie (läraren) xD


-

Kommentarer
Postat av: Elin

Klassen måste faktiskt förstå att alla inte har råd med allting utan har det nog kämpigt med pengar som det redan är. För vissa är 150 kronor jättemycket pengar eftersom vi inte har några föräldrar som kan betala någonting åt oss. Vi vill också att studenten ska vara en minnesvärd dag men det behöver inte vara det dyraste för att studenten ska bli minnesvärd. Jag själv tycker att det är jättejobbigt att prata om pengar och att de alltid försvinner i rök första dagen man får dom. Det var de jag menade med att alla inte har det lika bra som andra. Men du ska även veta att jag inte är sur på någon för jag förstår vad ni menar också när ni vill ha studentdagen speciell <3

2011-04-28 @ 23:16:13
Postat av: LindaSöder : )

Ja vi förstår precis Elin, var inte så mycket pengarna jag syftade på i detta inlägg.

Det jag menade med att "halva klassen lyssnar och halva inte" var att alla pratar i mun på varandra och tillslut förstår ingen någonting... de som gällde tillexempel alla saker. Men vi löste ju det bra tillslut, men vi har fortfarande många att diskutera med så det står inte klart än.



Vad som gäller pengarna för den delen så måste man lära sig att hålla i pengar och framför allt SPARA. Att spara är det viktigaste man kan göra, utifall utgifter måste betalas... Jag har heller inte så mycket pengar, jag får 1050kr i månaden som alla andra vilket jag klarar mig fint på. Men jag spar en hel del av mina pengar också så jag har råd - sen får man ju räkna med att studenten kostar pengar, tyvärr.. Jag önskade också att det var gratis. Men jag är glad att det inte kostade lika mycket som studentkryssningen för där röck båda mina studiebidrag under feb och mars månad.. men det är sånt man får stå ut med. Man måste lära sig att prioritera. Och eftersom jag studerar så bor jag hemma fortfarande vilket jag är tacksam över. Så man måste ju räkna med vissa saker och prioritera ibland.



Men jag förstår vad du menar Elin, absolut. Vi får prata mer om detta sen med ALLA i klassen. Nu var vi bara en liten del.

Studenten kommer i alla fall att bli en minnesvärd dag! <3

2011-04-29 @ 00:06:26
URL: http://cyberface.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag förstår hur du tänker. Jag sparar också pengar till eventuella utgifter och det är dels därför jag inte har råd att lägga speciellt mycket pengar på studenten. Jag kan inte ge upp och flytta hem bara för att jag ska ha råd att göra roliga saker. Det tycker inte jag att det är värt. Men som sagt, vi får ta det där någon gång när alla är här och jag håller med om att det är jobbigt att alla pratar i munnen på varandra.

2011-04-29 @ 10:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0