KLASSRESA TILL JÄRVSÖ! <3

Heeeej!!

Igår när klockan var sex på morgonen gick jag upp.
Kändes faktiskt förjävligt just då... för man var trött och så var det dåligt väder ute.
Men jag fixade till mig, packade det sista och drog mig mot skolan.
Halva klassen var det som åkte iväg med några BF-are till Järvsö... jag tänkte "suck, detta kommer suga".
Bussresan spenderades bredvid Jonas, och när det var ca 30 min kvar på bussresan blev jag sjukt trött.
Men när vi väl kom fram efter över 2h (ELAK BUSSCHAFFIS! :O) så blev jag piggare. Stället vi hamnade på var så JÄVLA VACKERT! Fint landskap, bra natur och hela byggnaden + våra stugor som vi fick bo i var perfekt!

När vi kom dit ca klockan 09.30 fick vi fika.
Efter det kolla vi på film 1h och sen blev vi indelade i grupper. Jag hamnade med Evelina, Jonas och Dali + några BF-are.
Jag måste ju säga att jag och Evelina har haft det väldigt roligt!
Vi fick börja med nåt som höll på i 20 min... det var inget viktigt, utan vi satt mest och skrattade åt andra saker.
Sen var det lunch kl. 12... JÄVLAR VAD GOTT DET VAR! :O Jag tror det var älgfärsköttbullar med friterad potatis och kantarellsås... OMG! Jag kunde ha ätit allt!! Jag blev väldigt förvånad över att skolan kunde ha råd med sådan lyxmat! GOTT GOTT GOTT!!!
Jag åt mig proppmätt, vilket nog de flesta gjorde... Efter lunchen som var på en timme fick vi gå tillbaka fast vi bytte ställe att gå till... så vi hamnade hos någon kille som snackade om kollektivavtal. Men som sagt, de funkade fast det var lite segt.
Sen efter en timme var det fika igen... vi tyckte det var lite konstigt eftersom vi typ precis hade käkat lunch xD
Men aja, saft och chokladmuffins går väl alltid i! (proppmätt!)
Efter fikat fick vi sitta och rita, det var det mest värdelösaste samt oseriösaste jag någonsin har varit med om! xD Men mycket skratt blev det! Vi skulle rita hur Sverige hade sett ut för 100år sedan tills nu... det var de enda vi gjorde. Så man kunde ju göra lite hur som helst, för inget var rätt och fel = man lärde sig ingenting plus att det sög!

Men sen slutade dagen kl. 16.20!
Kan ni gissa vad som hände kl. 17.00?!?!?!!? Jo, MIDDAG!!! Shit, vi trodde inte det var sant, så jävla mycket mat (och bra mat) som vi fått sedan vi kom dit! xD Kvällsmaten bestod utav TACOS! Så nu har jag ätit tacos 3 gånger på en vecka xD haha! Men det var mycket bra tacos, fast ostsåsen saknades!
Efter middagen var alla proppmätta och förvånade över att det skulle bli kvällsfika senare OCKSÅ! :O xD
Fan vad de gödde upp oss lär jag ju säga! Men gratis mat som man får betala säkert över 120kr för på restaurang fick vi! Och en massa coca-cola! Så Karro var ju glad ^^

Efter middagen så traskade ett gäng från OP08 ner till "stan". Vi skulle hitta till ICA Supermarket... Promenaden tog 25 minuter till affären! xD Så det är långa avstånd på landet, det märks! Men det var superfin natur, det var väääldigt varmt (ingen jacka behövdes!), solen lös, alla var glada och vilken gemenskap vår underbara klass har!!!!
På affären köpte vi lite gotta till kvällen, sedan blev det en promenad tillbaka som tog lika lång tid.
Efter klockan 18.30 var det femkamp (fast vi bara gjorde 4 saker)?
Det vi gjorde var: gå 2 och 2 med en ballong, kortleken, peka ut så många personer du känner på en affisch och gissa låt+artist.
Det tog väl ca 1 timme om inte mer. Sen blev det ett litet hopp där man kunde ta det lugnt och bara softa ett tag.
Men klockan 21.00 var det dags för bastu som vi hade bokat!!! OCH HUR NAJS ÄR/VAR INTE DET DÅ?! :D Haha, myspys säger jag bara! Vi tänkte alla på er som var hemma från resan... ni skulle ha varit med och tagit del av gemenskapen!
Efter bastun gick alla och duschade i deras små stughus. Jag bodde ihop med Jessica och Karin! :) MYSPYS!
Sen samlades alla "hemma" hos Evelina och Karro, Dali och Safa hade gitarr och sånger som de spelade och sjöng. Mycket mysigt! Men ju längre kvällen gick desto mer vela Safa köra flaskan (sanning eller konka!).
Så vi satt och dampade med det ett bra tag! xD Men kul var det, jag tror jag aldrig har vetat så mycket om Safa som jag gör nu! Och vilka idiotiska frågor det kom hela tiden xD hehe
När alla började bli trötta kring kl. 00 på kvällen/natten (tänk på att vi varit vakna ett bra tag) så gick jag, Jessica och Karin in till oss. Vi gjorde iordning oss till sängen, sen när vi väl låg där kom vi in på en diskusion om andar.. Jessica talade om att det spökade hemma hos dom, hon hade en väldig historia om det.
Men efter klockan 01 så måste alla ha somnat..

Klockan ringde 07.45, gissa om vi var trötta?!
Men vi gick upp och käkade frulle, sedan gick vi tillbaka till stugan och softade innan de värdelösa lektionerna började.
Alltså vad kan jag säga om dom egentligen? Ingenting... jag lärde mig inte så pass mycket men jag fick ett intyg på att jag gått kursen ändå.. xD HAHA! Aja..
Vi fick sitta och skriva ett CV och personligt brev de mesta av tiden. Men oj, glömde bort att vi fick fika kl. 10!
Denna gång bestod det av sockerkaka och saft! xD
Sen vare lunch klockan 12... och denna gång var det ris och någon god gryta med salami i! ^^ Tänk att allt var hemmalagat också! :D HUR NAJS SOM HELST!
Sen fortsatte vi med skrivandet, sen klockan 14.30 blev det fika IGEN och sen hemgång!

Järvsö har varit en underbar resa! Jag vela inte åka hem! Allt var så bra!!!
Det gjorde inget att lektionerna sög, för det var så roligt ihop med klassen! VILL TILLBAKA NU NU NUUU!!
Maten, boendet och gemenskapen med allihopa var underbar!!!!!

Vi kom tillbaka till Sandviken klockan 17 idag... Mamma kom och hämtade mig för jag var så trött!
Så nu ska jag gå och äta, sen blir det bara att softa resten utav kvällen. Skönt!
Imorgon är det Projektredovisning för hela OP08 inför hela OP... HELA DAGEN (+ samhällskunskap på slutet :( ) SUCK!
Aja...

Järvsö hade varit bättre! :D:D:D

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0