Blivit erbjuden nytt helg-jobb!

Hejsan!

Idag jobbade jag mellan 7-16, tro det eller ej men det gick fort att jobba idag!
Är även pigg efter jobbet, om det beror på att mamma är hemma och håller mig vid liv eller inte ver jag inte. Men det kan vara en faktor.
Idag har jag gjort mycket på jobbet, bl.a; tagit upp pensionärerna på morgonen, duschat, tvättat kläder, varit ute på promenad, matat någon pensionär, bäddat rent i sängar, skalat potatis, gjort säröbomber, dukat, serverat en massa och skött diskmaskinen.
Visst, många av de sakerna som jag rabblade upp nu är helt självklara. Men vi har varit så många i personalen annars så man har tagit uppgifter/sysslor av varandra så tillslut finns det inget över. :P
Dagen gick hur som helst fort!

När jag kom hem hann jag bara sätta mig så ringer pappa. Han frågade mig om jag ville jobba hos min farbror som städerska på helgerna. Det kanske blir 1-2 timmar per helg som jag ska åka till Järefors och städa. Skulle få 1500kr/månad. Samt att jag har kvar städlönen på pappas jobb ett tag till. Jag vet inte om jag kommer orka åka ut dit och städa... hum... Jag ska i alla fall åka och titta i helgen på vad som ska göras och hur lång tid det kommer att ta o.s.v. så får jag bestämma mig sen.
Haha, det går bra att vara städerska märker jag. Man behövs alltid! Men nu ska jag ju utbilda mig till sjuksköterska på Gävle Högskola... så frågan är ju som sagt om jag kommer orka? Hum...

Ikväll blir det en lugn kväll med mamma, vi ska äta tacos på min beställning som jag gjorde igår! :) Haha.
Förresten, igår blev det också en lugn och skön kväll med mamma <3 Vi grillade och kollade på film och hade det bra.

Imorgon är det SISTA DAGEN PÅ SOMMARJOBBET för mig... Fan vad fort tiden har gått egentligen fast man tyckt att det varit segt vissa gånger.
Men nu ska man väl inte gå tillbaka dit på ett tag så imorgon får jag säga "hej då" till allihopa.

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0