Jag har börjat högskolan!

Hejsan!

Den 24 augusti började jag på högskolan i Gävle.
Det verkar som vår utbildningsledare är jättesträng och näst intill elak, det var det första intrycket jag fick så det känns inte så bra i magen. Funderingarna om jag ens kommer klara av högskolan började redan komma då hon snackade. Usch vilken människa!
(Jag ska läsa till sjuksköterska för er som inte vet!)

Dom som jag känner som kommer från omvårdnadsprogrammet i Sandviken från min förra klass är: Evelina, Monika och Linda Å. Vi och tre tjejer till gick och käkade lunch på Sibylla.
Efter det var det samling i en stor sal där rektorn och lite annat folk snackade. OINTRESSANT. De kändes som man började på lågstadiet när man var där... menmen.
Sen fick vi gå med respektive "förening?" heter det så? jag vet inte... våran heter i alla fall VOX. Där ingår sjuksköterskor och socionomer.
När vi smalades blev i "kidnappade" i olika grupper. Jag hamnade med i Zebra-gruppen (fan va tråkigt tema).
Hur som helst så talade de lite snabbt om för oss vad som hände på kvällen - tydligen så var det fest... alla blev rätt så chokade... ingen visste att allting skulle gå så fort. Många hade andra planer o.s.v..

Men hur som helst åkte jag hem, fixade till mig och åkte till Sätra till någon jävla studentlägenhet och fastnade på en random n0llningsfest där... kände ingen förutom Cissis ex som var där. Och dels så var det bara 2 från min klass som var där... så det sög.
Efter en kass kväll var det dags att gå ner till röda BARacken för att supa ännu mer. Då stack jag från min grupp och åkte hem och gick och la mig istället, gud så skönt det var!

Är så trött på allt som har med festande och göra nu när jag precis kom hem från Bulgarien igår! xD


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0