Packar till Bulgarien!

Hejsan!

Jag skulle ringa till hälsovårdscentralen (HC) idag och beställa vaccination.
Hon jag fick prata med pratade så dålig svenska att jag nästan inte kunde höra vad hon sa... Jag måste bli vaccinerad för TBC eftersom jag nu ska läsa till sjuksköterska.
Hon hänvisade mig till infektionskliniken i Gävle.. så jag hann bara säga "Öh, okej så jag ska ringa dit så fixar det sig?" så sa hon: "Ja. Hej då!" och la på, wtf?
Jag tog och ringde till infektionskliniken som växeln kopplade mig till men efter ingen hade svarat efter 5 minuter så blev jag skit irriterad. Då kom mamma på den smarta idén att ringa till sjukvårdsrådgivningen och de hänvisade till HC xD Haha. Men när vi sa att hon på HC hade skickat oss till sjukhuset och sjukhuset hemsida hänvisade till HC blev mamma också lite sur. Men hon i telefonen var trevlig och gick och hörde med sina kollegor. Tydligen så ska man bli vaccinerad på sjukhuset... men varför stod det på pappret från högskolan att man ska gå till HC och bli vaccinerad? Vilket jävla system!!!!! Men imorgon flyger jag, Madde och Cissi till Bulgarien så mamma får fixa och ringa och boka en tid åt mig.

Hela eftermiddagen har jag packat, allt som man ska ha med sig!
Jag kan ju inte ha missat något nu! Annars blir jag sur/ledsen xD haha
Imorgon kl. 06 på morgonen åker vi till Arlanda, min snälla pappa ställer upp och skjutsar oss. :)

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0