Måndag = ny vecka!

Hejsan!
Tänkte berättalite om min dag idag!

Började kl. 8.20 vilket var ett helvete när man inte kunde sova inatt!
Och att börja med psykologi (JAG HATAR PSYK-SAKER!) så gjorde inte det de hela bättre heller...
Det var inte Ann-Louise från högstadiet som lärare, det var en äldre gråhårig tant. Hann inte uppfatta hur hon själv var som person eftersom hon direkt började snacka om psykologins historia. Höll på att somna, jag och Hanna tittade bara på varandra och suckade. I ca 1 timme och 20 min satt vi och lyssnade på den där tanten som pratade non-stopp och ointressant var det. Men det lät som det var en rätt lätt kurs.

Direkt efter det så hade vi barn- och ungdomssjukvård...
Elisabeth var stressad som vanligt men gick igenom mycket på tavlan. Så bromsade vi upp henne lite och helt plötsligt kände hon sig svimfärdig och bara kollade sig omkring typ "hjälp, vart ska jag ta vägen?" ... men ingenting hände och hon blev bättre tillslut.
Efter det var det lunch.

Efter lunch blev det sjukvård med Siv <3 Fast lektionen var kaos... ingen fatta nånting och siv kopiera lapparna spegelvänt och allt var bara allmänt svårt. Njurens område är världens komplicerade organ enligt mig! Det tyckte jag redan i medicinsk grundkurs. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Fattar inte hur vi ska kunna allt detta till provet. KAOS! Att bara lära sig om njuren och djupingående och det räckte gott och väl! Men nu som grädden på moset lägger hon till vätskebalansen i det som är en hel vetenskap! Natrium, kalium, latinska namn, hormoner hit och hormoner dit, celler, KAD..... Ja, ni hör redan där att det är KOMPLICERAT!

Sen slutade vi klockan 15.
När jag kom hem var jag så trött och allt snurrade i huvudet, var väldigt mycket inlärningssaker idag.
Klockan 16 däckade jag i sängen och sov till efter fem. SKÖNT!
Nu sitter jag här... tänkte gå ner och hjälpa mamma med maten. Det blir fläskfilé med gorgonzola och pasta eftersom vi inte åt det igår eller i lördags. Hihi, gott! : )



-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0