Mina betyg hittills

Hej!

Plockade undan lite på rummet idag och gissa vad jag hittade bland alla mina papper?
Jo, mina betyg! Och när jag väl tittade igenom så blev jag väldigt glad!
För er som inte vet så går jag på gymnasiet i Sandviken och studerar på Omvårdnadsprogrammet!

Avslutade kurser:
50p - Estetisk verksamhet: MVG
50p - Naturkunskap A: VG
50p - Arbetsmiljö och säkerhet: MVG
50p - Datorkunskap: VG
50p - Folkhälsokunskap: VG
50p - Grundläggande barnhälsovård: MVG
50p - Matematik B - G
50p - Trafikantkunskap - MVG
50p - Livskunskap (UTÖKAD): VG
100p - Engelska A: G
100p - Idott och häsla A: VG
100p - Matematik A: G
100p - Svenska A: MVG
100p - Svenska B: MVG
100p - Medicinsk grundkurs: MVG
100p - Historia A: MVG
150p - Omvårdnad: MVG
150p - Social omsorg: MVG
200p - Vård och omsorg: VG

Alltså:
10 st MVG
6 st VG
3 st G

Pågående kurser + betyg som jag ligger på:
50p - Religion: VG/MVG
50p - Psykologi A: Kursen börjar den 24/1-11
100p - Samhällskunskap: VG/MVG
100p - Projektarbete: Lutar mot MVG
100p - Etik och livsfårgor: VG+
100p - Människan socialt och kulturellt: Lutar mot MVG
100p - Geriatrik (UTÖKAD): Ligger på MVG-nivå
200p - Barn- och ungdomssjukvård: MVG
200p - Sjukvård: Lutar mot MVG

Alltså:
Jag kommer få som minst VG i dessa kurser.
UNDERBART! Jag vet att jag kommer få minst VG i Psykologi A så det är lugnt.

Jag kommer bli väldigt förvånad om jag INTE kommer in på högskolan i Gävle.
När jag räknat ut mitt "ca-snitt" så hamnar jag mellan 16-18. Sen har jag en extra meritpoäng på över 1, men tyvärr får man bara söka på max 1.
Hur får man meritpoäng? Ja, man måste läsa vissa speciella kurser beroende på vilken "behörighetsskala" man ska in på. Sjuksköterska ligger på behörighetsskala (eller vad det heter) nr. 16. Då måste man utgå från den punkten.


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0