Jobb, jobb... bara jobb..

Hejsan!

Idag har jag jobba 7-16 IGEN.
Jag fattar inte varför jag typ ALDRIG får börja 7.30... den där extra halvtimmen på morgonen behöver man verkligen! Jag blir asatrött när jag är på jobbet i 9 timmar! Det är sjukt länge på sommaren då huset värms upp som en bastu och dels för att man inte kan sova för att man känner sig stressad.

Det gick bra att jobba idag. Jobbade 5 timmar på 3an och 3 timmar på 4an.
Men en elak tant som bor där var allmänt jobbig idag, det var hon även igår också. När en annan i personalen skulle dela medicin så flög den allvärldens väg kan jag lova. Suck. Som Cissi sa till en brukare hos henne: "Försök att tänka lite positivt" ... Denna pensionär hos oss tror att det är vi som blandar medicinen och ger den till henne. Hon ska ha medicin som läkaren skriver ut och inget annat (SUUUUUUUUUUCK). Hur får man en senil, demens och virrig människa att förstå saker och ting på ett bra sätt? xD
Men annars gick det bra att jobba. Hade kollegan Linda att jobba med hela dagen så då blev det lite roligare också. Vi satt och löste korsord tillsammans, det blev säkert någon timme vi satt med det på eftermiddagen xD HAHAHA. "Helge Krysset" (y)

Jag lovade mig själv att jag INTE skulle sova efter jobbet idag vilket jag inte har gjort heller.
Min mobil råkade ringa Cissi som resulterade i att Cissi ringde upp mig och frågade vad jag vela. Efter jag förklarat att min mobil har fått allvarliga störningar så bestämde vi för att träffas - ingen av oss vill sova efter jobbet trotts att vi är sjukligt trötta. Men vi måste lägga oss i tid ikväll eftersom det blir en låååång dag imorgon med lite partaj på kvällskvisten ;D
Jobbar 7-14 imorgon bara så ni vet. Hehe!

Cissi kommer väl om en stund, ciao!

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0