Heldags informationsmöte = boring!

Hejsan!

Idag på morgonen ca kl. 7 gick jag och Madde ner till stadshuset eftersom vi skulle på informationsmöte inför sommarjobb 2011.
När vi kom ner dit mötte vi upp Cissi som kom med Monika, Linda Å och Helle. Inne i stadshuset träffade vi på Sofie Eriksson!

Mötet som var hela dagen var ASTRÅKIGT! Man kan sammanfatta det som att läsa äldreomsorg på Omvårdnadsprogrammet i ca 8 timmar med betalt istället för att sitta i skolan och läsa samma ämnen i 2 år utan betalt!
Tillexempel på det vi lyssnade på: vad demens är, hur man tvättar händer, hur man ska skydda sig, facklig information, arbetsmiljö och säkerhet... o.s.v...! BORING.

Jag somnade när det var paus i 30 minuter. Cissi somnade under en hel föreläsning. Sofie Eriksson satt och vilade ögonen titt som tätt och Madde var bara jävligt trött...! xD

Bilder från dagen:


Sofie vilade ögonen lite, men det såg ut som lite mer än så ett tag ;)


Cissi däckade totalt under en föreläsning xD


Mobilen var roligare än att sitta och lyssna på demens och vad som händer i hjärnan o.s.v...!


Tråkig tant som babblade om att hon vägrade använda mjukisbyxor och foppa-tofflor.


I alla fall så käkade vi på Matkällan så det var ju något positivt med hela dagen!
När jag kom hem gick jag och sov i 2 timmar, sen har jag bara slappat framför TV:n och datorn.
Blir väl en tidig kväll idag eftersom jag börjar jobba kl. 7.30 imorgon. Tur att det bara tar 2 minuter att gå till äldreboendet Tallen!

-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0