Helgens uppdateringar från Studentkryssningen 2011!

Hejsan!

Nu kommer min berättelse (+ några bilder) från studentkryssningen 2011 för Sandviken/Hofors/Gävle/Tierp/Gimo!

Lördag 12/3:
Bussen skulle gå kl. 15 från stan... Jag och Madde var där i tid, redan kl. 14.30 för att inte missa bussen och för att få bra platser i den!
Pernilla och två killar stod där när vi kom, men efter ett tag kom Cissi och Hanna också! :)
Vi satt oss på bussen och chaffören sa: "Bältet ska vara på. Man får inte dricka alkohol eller knarka för då blir man avslängd efter vägen - det blev några i fjol. Det var förut några killar som hade hållt på att kladda på några tjejer och så får man inte göra! Men om man har alkohol med sig på bussen så kan man ju dricka det, men bara om jag inte ser! Man får smutta lite. Nu ska jag sätta på en säkerhetsfilm, vi kissar i Tierp!" snacka om att det var en skön busschaffis! Klas tror jag han hette ^^ Hihi. Han hade värsta hög musik i bussen så partyhumöret växte!

Jag tror vi var framme i Stockholm runt kl. 17
Vi köade ett bra tag till båten... säkert runt 2 timmar, varmt var det också! Massa folk, herregud.
Men de började släppa in folk ca. kl 18.45, jag tror vi var inne kl. 19.15... SEGT SYSTEM!
Vi sprang till hytten och lämnade saker, sedan käkade vi. Maten var verkligen inte speciell... suck. Och jag kände redan på middagen att jag höll på att bli riktigt sjuk. Men det skiter man väl i, som Hanna brukar säga!
Vi käkade upp sedan rusade vi till TaxFreen och köpte på oss en massa gotta inför kvällen.
Tillbaka till hytten (jävla labyrint!) och fixade till oss, tog det lugnt och sedan iväg igen till Safa och Dalis hytt (dom hade A-lyx-hytt) där vi samlades vi i klassen. Där var vi till klockan blev efter 01 på natten.
Sedan blev det att besöka den största nattklubben! Och det var mkt folk! Det var skoj.
Vi festade till kl. 5 på morgonen, för det var då dom stängde... BUUUU! Efter det gick vi och käkade frukost och såg när båten la i hamn i Finland - Åbo.
Jag tror vi var i säng kl. 06.30.... Men tror du att vi kunde sova då?! -Nej!!! För alla våra grannar hade efterfest - och 2 hytter höll på till kl. 11.30... Så vi gav upp med vårt sovande runt kl. 11... SUCK.
Snacka om att man var trött!

Söndag 13/3 (GRATTIS BRORSAN!):
Som sagt, vi steg upp kl. 11... vi satt och flummade omkring... Min näsa bara rann... Jag hostade och hade feber som fan. Så pågick det hela dagen och jag blev rätt så sjuk. SUCK. Det värsta av allt var att det började rinna i mina ögon också... :(
Vi försökte få tiden att gå på båten, men det var svårt... alla var trötta och vela hem.
Men vi kom hem tillslut, jag sov hela bussresan hem... När jag kom hem åt jag mitt första mål för dagen! Hade bara käkat en macka på båten innan... Så det var gott.
Jag kollade på Bröllopsfotografen tillsammans med Mamma och Kari, sen gick jag och la mig... fan vad jag frös! Men jag somnade på en gång och sov till kl. 11

Måndag 14/3:
Vaknade som sagt kl. 11...
Pratade med mamma som åkte senare vid 14-tiden till jobbet.
Sedan dess sov jag till kl. 17... och nu har jag suttit här sen dess...
Är trött, sjuk och... ja... jag vet inte. Blir bara en slödag idag.


För er som undrar hur de gick med mitt ex som också var ombord:
Ja, jag såg honom, EN MASSA JÄVLA GÅNGER.
Många av er sa "Båten kommer vara stor, chansen att ni stöter på varandra kommer vara minimum"...
Om vi säger såhär: jag tappade räkningen på hur många gånger jag stötte på honom. Och dels bryr jag mig inte heller, känner ingenting för den där människan längre. Efter allt som han gjort - fyfan. "Ett finger kan beskriva alla mina känslor för dig" - så jävla bra!
Men jag höll mig i skinnet i alla fall - det var han som gjorde bort sig. Mest av allt var ju när han kom fram till mig, Sofia och en till kille som heter Tobias och frågar efter en cigg av Sofia - HALLÅ, du satt med ett gäng som hade cigg, varför var du tvungen att komma fram för!? Var det inte du som sa att du inte vela se mig? Och att om du såg mig så skulle du vända och gå därifrån? Var det inte du som hatade mig? Som sa till mig att du tyckte att jag var den drygaste människan i hela världen som du inte vill se eller ha någon kontakt med?
DET BETYDER I ALLA FALL INTE ATT DU TROR ATT DU KAN ÄNDRA PÅ DIG PÅ FYLLAN. HÅLL DIG BORTA FRÅN MIG OCH MINA VÄNNER DITT AS.
Fattar inte vad du höll på med - hade jag varit du hade jag skämts.


NÅGRA BILDER FRÅN STUDENTKRYSSNINGEN 2011
(fler bilder hittar ni på Facebook eller på Madeleines FB!)


Madde och Jag - på middagen! SKÅL!!!!


Från vänster: Jag, Madde, Cissi och Hanna!
KLART BÄSTA RESEGÄNGET! Aldrig tråkigt här inte! PARTY PÅ G!


Musik måste man ha - och den står jag för!
Hade med mig min musikväska + extra högtalare.


Från vänster: Cissi, Hanna och Jag!
"She's a lady"


OP08 - VÄRLDENS BÄSTA KLASS!
Älskar Safa som strippade till Dj Mangoo - Eurodancer. KUL!!! :D
Och allt snack och all vänskap <333333 ÄLSKAR ER ALLIHOPA!
Älskar även er som inte var med på resan <3


Från vänster: Karro, Madde och Cissi.
Trotts stor A-lys-hytt blev det trångt att få sittplatser till alla.


DET VAR EN LYCKAD KRYSSNING OCH JAG ÄR GLAD!
Nu i efterhand ångrar jag mig att jag inte hittar på en viss person på Facebook xD

Och en till sak: ERIK SAADE VANN MELODIFESTIVALEN! xD
Va fan, varför kunde han inte vinna förra året med låten "Manboy"? Den var ju 3 gånger bättre!
Och Nicke Borg skulle ju ha vunnit! xD Haha, världen är konstig ibland.
Men aja, Popular funkar ju bra som partydunk som jag berättat om tidigare på bloggen och på Facebook.

HEJSVEJS! <3


-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0