Sveriges nya mästerkock - Jag!

Hejsan!

Idag skulle jag göra pannkakor sa mamma eftersom hon hade så mycket mjölk.
Suck tänkte jag, va tråkigt att äta pannkakor själv, så jag gjorde en paj istället!!!
Pajen innehåller räkor, crabsticks och champinjoner som passar bra till! (Tro det eller ej!).
Mamma berättade förr för mig att man egentligen ska ha i musslor, men många tycker inte om det så därför fuskar man och har i champinjoner istället. Smart va?!

Ibland när jag står i köket och lagar mat undrar jag varför jag inte går hotell & restaurang istället för omvårdnad. Att laga mat är så roligt ibland! Men jag tror det nog kan bli rätt utjatat efter ett tag om man allid står och gör det...

Här kommer ett par bilder på hur pajen blev till - och såklart slutreslutatet!!!


Kokboken fungerade inte så jättebra så jag gjorde som jag själv trodde!


Massor utav räkor!!!


Och lite crabsticks är ju aldrig fel! ;D


Pajdeg måste man ju göra!


Finhackat och klart!


Innan geggamojjan slogs på!


Inne i ugnen - ca 50 minuter


Resultatet!!!

Nu ska jag gå ner och äta eftersom den har svalnat nu.
Hoppas den är god, men det är den nog! :D


-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0