Hittade pengar i sjukhusskjortan!

Hejsan!

Idag började jag på nya praktikstället: hjärtavdelningen, som jag ska vara på i 3 veckor.
Jag säger bara såhär: SNAAAAAAARK!
Fick inte göra något... bara stå och titta på... knappt det.
Min handledare vad väl heller inte den bästa, bryter lite på tyska tror jag hon gör... Vågade inte fråga.
Hoppas det blir bättre imorgon, och hoppas jag verkligen slipper jobba mer denna vecka. Jag vill inte! Fy helsike vad tråkigt det var. Och det är så tråkigt att äta lunch själv... när jag äter middag har jag ju inte så mycket val, men jag tror hellre jag käkar själv än att höra deras vuxensnack som är helt ointressant.

Dagen på praktiken:
Jag gjorde inte så mycket, MEN av alla miljoner skjortor det finns att välja mellan lyckades jag ta den med pengar i fickan!! Visst, det var bara 40kr, men jag trodde det var skräp, så när jag skulle slänga det var det två tvättade och stela tjugor som låg där. "Yeeees" tänkte jag.
Sen fick jag se en tant som är döende utan ben... läskigt. Men annars gjorde jag INGENTING.

När jag kom hem runt kl. 16 gick jag och la mig, och jag råkade sova bort 4 timmar av denna varma dag!
Det var 23,5 grader i skuggan när jag kom hem, underbart. Men är man trött så är man. Blev inte mycket sömn natten innan. :P hehe.
Hoppas det blir mer inatt, men jag ska slökolla på BigBrother innan jag lägger mig i alla fall. Samma tid gäller imorgon, måste gå upp kl 05......! Men hoppas som sagt att jag slipper detta mer för denna vecka sen.

Mamma och Kari kom fram till Turkiet i alla fall, allt hade gått bra.
Jag är glad för min mamma att hon får komma iväg till ett land lång härifrån för en gångs skull. Var så länge sen för henne. Hoppas de har de riktigt bra nu! Om de blir fint väder i veckan ska jag ligga ute och pressa i solen så man är helt kritvit när de kommer tillbaka. HAHA! ^^
Hoppas mamma hittar mycket sött åt mig där borta (A) Hon vet ju vad jag tycker om! ^^


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0