Övningskört!

Hej-hallå!

När jag precis hade varvat ner och satt mig framför TV:n efter middagen ringer pappa.
Han frågade om vi skulle ut och övningsköra, "neeeeej" tänkte jag för det är det värsta jag vet men min mun sa "ja, men bara 1 timme".
Så vi åkte ut 1 timme, och tro det eller ej men det gick hur bra som helst! Börjar få till det där med växlingen i svängarna riktigt fint nu! Pappa vill inte att jag växlar som körskolan säger utan han vill att sin bil ska gå mjukare.
Exempel: på körskolan kan man köra med 3ans växel på 50-väg. Pappa vill att jag ska köra med 4ans.
Sen har han lite annat som han vill att jag ska följa.
Man kan säga såhär: körningen med körskolan är lättare och dom har lättare bil. Men reglerna är dom stenhårda på, vilket pappa också är men inte på samma sätt.
Men jag är glad över att det gick bra och jag känner själv att det går bättre nu och jag är inte lika ledsen eller besviken på mig själv längre. MEN, backningen är fortfarande svår... det går inte!!! Men någon dag sitter väl det också hoppas jag. Men pappa har inte tålamod att enbart träna på det... suck.

Annars idag har jag skrivit klart en uppsats i psykologi. Så nu är ALLA mina skolarbeten avklarad.
Efter praktiken är det bara lek i skolan inför studenten.
Detta innebär att jag möjligtvis kommer sitta med teori imorgon när det regnar om jag orkar. Som sagt, är ju själv hemma ända tills på måndag (och är ledig tills på tisdag), så måste väl sysselsätta mig med något som tröttnar ut hjärnan.

Ikväll frågade jag Cissi om hon vela komma förbi och se BigBrother... hon fick se hur hon skulle göra.
Hon har inte hört av sig än... så det visar väl sig. Annars får jag titta själv.
Sen kanske jag pärlplattar om jag inte har något bättre för mig. Hihi :)

Jag ska i alla fall sova med mobilen bredvid örat för jag är 100% säker på att jobbet kommer ringa imorgon bitti och ta uppgifter och lite annat, spännande. Det är första gången jag ska sommarjobba. Har ingen aning om hur något fungerar xD Lite pinsamt att vara 19 år och inte ha koll på något... Sen måste jag lära mig att tvätta på riktigt, är så osäker på dedär med att blanda färger rätt xD Vill inte förstöra några kläder så därför har mamma alltid fått tvättat. Men nu måste jag lära mig om jag ska tvätta kläder åt pensionärerna xD HAHA!

Aja, nu har jag skrivit av mig lite!
Får se om Cissi kommer eller inte.
Annars får ni ha en bra kväll!!!


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0