Samtal med chefen - garanterad sommarjobb!

Hejsan!

Inatt kunde jag inte somna... men på något vis lyckades jag tillslut.
Damp-klockan ringde 8.30 imorse... jag kände mitt huvud var inte riktigt med.
Snoozade i 10 minuter, sen gick jag upp och fixade till mig och käkade frulle.

Jag skulle träffa chefen på Tallens äldreboende kl. 9.30...
Jag var inte så jättenervös, men när jag kom dit kände jag pirret.
Klockan blev efter halv och jag tänkte "Shit, sa hon inte att det var nu idag?" Men hon kom efter en stund och presenterade sig och sa att hon precis hade fått ett samtal.
Det första hon sa när vi kom in på kontoret var "Hur kan du hålla dina skor så vita och fina?" ... haha, "va fan?" tänkte jag men svarade att "dom är nya".
Vi satt oss ner och hon bläddrade igenom mina papper och visade vart jag skulle jobba o.s.v.. Men det visste jag redan för det hade hon sagt på telefonen och eftersom jag har haft praktik där en gång.
Sen så berättade jag att det var första gången jag skulle sommarjobba. Så sa hon att det var bra att jag tog studenten från omvårdnadsprogrammet, för då får jag full lön eftersom jag är välutbildad. Jag kommer jobba 75 % i sommar vilket jag tycker är bra, får man lite ledigt trots att det är sommarlov. Jag har en lön på 109,09 kr i timmen plus OB/helger på det. KANONERS!
Sen sa hon: "Om du ska bort eller så, då vill jag ha reda på det nu så jag vet. Tillexempel om du ska bort under midsommar som är v.25"
Jag: "Om jag skulle åka bort då och jobba så tar jag självklart jobbet i första hand!"
Hon: "Så ska det låta! Vilken bra arbetsinställning! Det gillar vi, härligt!"
Shit tänkte jag igen, jag verkar göra ett bra intryck xD
Sen sa hon att hon vela se mina betyg, och jag kunde nästan ana det så jag tog fram mitt nerklottrade papper och sa "Det här är det enda jag har för tillfälligt, jag har räknat ut mina betyg så jag vet hur jag ligger till när jag ska söka högskola".
Hon tyckte det var bra att jag skulle söka högskola, och när hon fick se mina betyg så sa hon "Oj vilka fina betyg! Du kommer komma in på högskolan med detta! Du måste ha stolta föräldrar!"
Kändes ännu bättre, sen tyckte hon att det var bra att jag bodde så nära jobbet för då kunde hon ringa in mig som extra personal om det akut skulle behövas o.s.v... Allt var jättebra tyckte hon och jag var absolut garanterad jobb, helt utan tvekan!
Men hon tyckte det var konstigt att inte så många avgångselever från omvårdnadsprogrammet hade sökt, för hade dom gjort det hade de också troligtvis fått jobb. Så synd för er som vela ha jobb men som inte fick det! För nu börjar hon ta in sommarvikarier som inte har samma utbildning.
Hon skulle ringa till mig sen så skulle jag få papper och mer information. Som avslutning så fick jag en klapp på axeln! Det verkar som hon var stolt över mig, vilket är bra! Känns som att jag kan få extrajobb där sen om jag gör ett bra jobb ifrån mig!

Nu sitter jag här och skriver, är glad över att det gick så bra idag! Jag trodde aldrig detta, men fredagen den 13:de kan vara bra dagar ibland också!
Ska göra lunch om ett tag. Sen klockan 13 ska jag, Sofia, Linda Å och Siv träffas i skolan och avveckla vårt UF-företag Livhjälpen UF. Hoppas Siv kan avslöja vilket betyg man får någon gång! Nu är jag nyfiken hur hon har resonerat genom detta UF-år/projektarbete!!!

Efter skolan får jag se hur mycket klockan är.
Men måste laga middag till mig själv samt fixa till mig till fest. Patricia ska ha inflyttningsfest idag!
Kommer säkert bli skitskoj!


-

ps, jag är så stolt över mig själv. Sedan oktober 2010 har mitt liv bara gått bättre och bättre känns det som! Nya möjligheter och nya utmaningar visar sig hela tiden - och jag klarar av det på egen hand! Efter studenten börjar det riktiga studentlivet! SHIT VAD KUL DET KOMMER BLI!

Kommentarer
Postat av: bella

Härligt linda :D! Vet du vilken avdelning du kommer hamna på ?

2011-05-15 @ 13:42:38
URL: http://iissabell.blogg.se/
Postat av: LindaSöder : )

Hej! Ja, jag hamnar på våning 3-4, vadårå? :P

2011-05-15 @ 15:20:45
URL: http://cyberface.blogg.se/
Postat av: bella

Okej nej för jag är på våning 5-6 och linda på 7-8 ;)

2011-05-16 @ 12:37:31
URL: http://iissabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0