Uppdateringar från praktiken på BB

Hej!

Många av er kanske undrar vad en undersköterska får göra på BB!
Här kommer ett snabbt och rakt svar: typ ingenting!
Igår när det var min första dag frågade de mig om jag hade barn själv, jag sa att jag inte hade det. Till svar fick jag "Ja, då blir det svårt för dig att sätta dig in i föräldrarollen och allt som har med ammning att göra. Det kan ju inte du och du kan heller inte lära ut det." MEN LÄR MIG DÅ, tänkte jag.
Vad får jag göra som "elev"? Ingenting... gå runt och titta på när barnmorskerna och barnsköterskorna jobbar... That's it... Igår fick jag läsa en hel del, gå och se mig omkring och kolla på en kort film.
Idag var det typ samma sak förutom filmen... ett framsteg var väl att jag fick hålla i en bäbisfot... WOOOOW.
Jag hade förväntningar på BB... jag vill bara bort därifrån NU NU NUUUU! Men hade jag fått pengar för mitt jobb så hade jag bara tackat och tagit emot och varit på jobbet. Det jobbar EN riktig undersköterska på avdelningen... EN. Hon ser ner på mig... i alla fall hon som jag hade idag. Dom som jobbar där fattar inte att jag ÄR undersköterska om lite mer än en månad... de tror fortfarande att jag går typ i ettan och inte kan ett dugg!
Jag är ute på praktik för att LÄRA mig, men de vill INTE göra det känns det som. Jag fick bädda rent i barnsängarna idag förresten... en säng tog 5 minuter och det var 4-5 sängar... kul. NEJ!
Jag tycker synd om Jessica som kommer efter mig som ska vara där i 3 veckor! För jag håller med personalen när dom sa att det var tur att jag bara var där i en vecka, för det finns inget att göra som undersköterska! Det är därför det bara jobbar en där för det är det enda som behövs... ge lite service till de som ligger där, vara till hands och svara på eventuella frågor... ja... det är väl de. Inga blodprov, ingen direkt omvårdnad och absolut ingen sjukvård... BESVIKEN med stora ord!

Aja, nästa vecka på måndag börjar jag på hjärtavdelningen. Fick brev hem idag med arbetstider o.s.v... Känns väldigt välkomnande när de inte ens vet vad jag heter i efternamn.... SUCK. Men aja, sånt som händer (sånt som händer mig hela tiden).

Inatt fick jag inte mycket sömn... jag tror det blev 4½ timme xD Så jag har varit rätt trött hela dagen så tuppade av nån timme nu på eftermiddagen.
Förresten, finns ju som sagt inget att göra på praktiken så igår fick jag sluta 2 timmar före igår och idag 1½ timme före... värdelöst. Imorgon börjar jag kl. 14 så ikväll SKA jag se big brother!!! :D Hörde att Martin trillade ur sängen igår, såg ett klipp på det på facebook... såg inte så trevligt ut. Hoppas allt gick bra, stackarn!

Som sagt, blir en lugn kväll!!
Ha det bra alla, för er som undrar har jag bara 2 dagar kvar på BB (yeeees!).


Ps, fick sällskap av Hanna på 41an idag (bussen). Trevligt!
Hon skulle ha uppkörning, hoppas det gick bra!!! <3


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0