Fysiologi och anatomi

Hejsan!

Läraren som är kursansvarig skrev i början ut att detta skulle bli en höst att tillbringa med denna fantastiska (NOT) boken i Fysiologi och Anatomi... tänk hur komplicerad kroppen kan vara! Och tänk vad det vi lärde oss på omvårdnadsprogrammet var lätt jämfört med sjuksköterskeprogrammet...
På omvårdnadsprogrammet behövde man tillexempel bara veta att synapser var en "signalstation" och att signalerna hoppar fram på myelinskidan... herregud vad jag saknar de tider då man bara behövde lära sig så lätt. Varför klagade jag då och sa att det var komplicerat när det inte var det?!
I alla fall så är denna kurs en hel vetenskap...

Idag hade vi föreläsning om cirkulationorganen och sinnena. Det var i alla fall LÄTT om man jämför med cellen och nervsystemert.
Idag (ikväll) ska jag bara koppla bort mig från boken och låta dagens intryck från båda föreläsningarna få smälta in... får ju förfan huvudvärk av all ny information hela tiden!

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0