Tortellinigratäng!

Hejsan!

I förrgår gjorde min mamma något väldigt gott! Hon lagade tortellinigratäng! Något som jag absolut kommer att laga ofta sen när jag flyttar hemifrån! Hittade ett recept på internet som ungefär matchar min mammas (prova NU vettja!):

  • Portioner: 3

  • Ingredienser

    • 250 gram tortellini med ost/skinka eller spenat (blanda gärna, det gjorde vi!)
    • 1 pkt tärnat bacon eller tärnad skinka (Vi tog bara från ett vanligt bacon-paket och skivade)
    • 1 stor burk champinjoner (Vi köpte färska champinjoner, funkar säkert bra med kantareller också!)
    • 2,5 dl matlagningsgrädde (Du bestämmer hur fett det skall vara!)
    • 1 påse riven ost (Vanlig ost bara, du bestämmer hur fett det skall vara!)
    • vitlök, purjolök och andra kryddor

    Gör så här

    Sjud pastan enligt förpackningen. Bryn under tiden lök, purjolök, färsk svamp och bacon. Häll tortellinin i en smord ugnsfast form. Blanda i röran i pastan. Koka upp grädden och häll i ost och vitlök. Slå såsen över gratängen. Strö över lite riven ost. Ha gärna på coktailtomater! Grädda 200 grader cirka 15-20 minuter.



    -


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0