Det. Är. Mycket. Nu.

Hejsan!

Som ni märker så bloggar jag kanske varannan dag... detta innebär att jag knappt hinner sitta vid datorn och om jag gör det så sitter jag på mammas dator. För det går snabbt och logga in, skriva en uppdate på Facebook och kolla runt... sen måste jag logga ut för att plugga, plugga, plugga... Jag är alltid sömn-trött kl. 20 på kvällarna men tvingar mig att vara vaken till minst kl. 22 för annars blir det för tidigt för mig att lägga mig... hehe.

Lärarna har kastat in oss i uppgifter som vi egentligen inte har någon aning om. Vi har fått häften där det står lite strukturerat om vad sjuksköterskan ska kunna, ska göra o.s.v...
Allt är nytt, man har liksom inte chansen att fråga någon lärare. Allt är huller om buller... böckerna har inte kommit... SUUUUUUUCK!
Jag är glad att jag är med Linda Å, Monika och Elene i min grupp, så där man man vara sig själv och verkligen säga att man inte fattar nåt. För alltid är det någon som fattar vad man ska göra och så går det bra. Nu har jag gjort klart första uppgiften. Men vi i min grupp ska samlas nere vid bibblan imorgon och diskutera och hjälpa varandra. Jag tror det blir bra, är man förberedd inför måndagen också på vad man ska säga på den där lektionen. Har ingen aning om vilka böcker jag ska ha med mig då eller nåt... Detta är då kurs 1 som vi håller på med, men inom kurs 1 så finns det ju olika områden.... åh, måste allt vara så komplicerat bara för att man anses som "vuxen" på högskolan? Vi har två 30-40 åringar i min grupp som är lika lost som vi unga.... herregud.
Högskolan förbryllar mig verkligen just nu...

..och inte nog med det! Körkortet är nära nu, nästan så jag kan peta på det. HUR SKA JAG HA TID ATT PLUGGA TEORI?!?!?!?!?!!!!! Hjäääälp. Usch vad jag hatar den här situationen jag är i nu... Om man ändå bara hade haft högskolan att tänka på.
Aja, nästa vecka ska jag iväg på den klassiska halkbanan som alla säger ska vara så rolig (suck). Efter det ska det bara rulla på med körkortet. Allt är bokat och klart, alla är förväntansfulla. Jag pluggar 24/7 och dör när jag lägger mig och vaknar av att CP klockan ringer. Även på mina lediga dagar ställer jag klockan för att gå upp och plugga så jag hinner med allt. Va fan är detta? Hälsan om man ska se på den är ju inte den bästa just nu, uuuuusch. Stressa, stressa, stressa... Ta kortet direkt när ni fyller 18, det är mitt råd! Gymnasiet är ingenting om man ska jämföra med högskolan eller när man jobbar... det är 40 timmar i veckan som gäller inom dessa saker... inte mycket tid över till annat...

Så ni vet ni varför det glappar i min blogg så mycket. Jag hoppas att jag får körkortet överstökat så fort som möjligt. Skulle vara skönt så man slipper tänka på det.
Nu ska jag göra lunch och sedan iväg till körskolan!


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0