Hela veckan lång

Hej!

Har inte haft tid att sitta och blogga denna vecka...

Har gått i skolan måndag, tisdag och onsdag.
Det har varit långa dagar och jag har haft studier 24/h...
I måndags och tisdags var det värst... för då direkt när jag kom hem från skolan ca. 17-18 tiden båda dagarna så satt jag mig ner och läste (käkade middag) och läste tills jag somnade... och sedan upp till skolan igen då.
På onsdagen satt vi i skolan från kl. 8-17. Så när jag kom hem hade jag varken ork eller lust till att plugga...
Högskolan är 100000000000000000000 ggr tuffare än gymnasiet. Mycket som ska läsas och tas in på en och samma gång. Att läsa till sjuksköterska kräver att man läser, läser och läser för att förstå allting.
Just nu håller vi på med metaparadigm (människan, hälsa, miljö och omvårdnad) = mycket.
Man ska läsa, förstå och skriva om människan, om hälsa, om miljöns påverkan och om omvårdnaden... Ni som har gått omvårdnadsprogrammet kan ju tänka er att vi läser ut dom stora kurserna på ca 5 veckor.
Tur att man har lite hjälp med i ryggsäcken.

OBS!
Kanske ska berätta att i onsdags när jag och Linda Åberg var påväg in till högskolan så fick bussen vattenplaning när han körde om en långtradare. Det var INTE roligt. Tog ca. 1 minut innan han fick tillbaka kontrollen över bussen. Dumt nog så var det en dragspelsbuss och vi satt typ längst bak. Man slungades lite fram och tillbaka, men man väntade ju bara på smällen med långtradaren. Linda Åberg skrek "Jag kommer döööö!" andra började panikrycka i bälterna och folk såg allmänt skärrade ut. Det var hemskt. Sen när vi kom in i Gävle håller busschaffisen på att köra in i en bil så han måste tvärnita så alla slängs frammåt. Hemsk resa - hoppas han får sparken!

Igår (torsdags) var jag på halkbanan med körskolan hela dagen.
Det var faktiskt riktigt roligt! Jag fick åka med en kille som gick fordon på gymnasiet. Han hette Niklas och var riktigt rolig att köra med trotts att han var skitnervös i början, men det släppte rätt fort när han märkte att jag lög lika mycket som honom. : ) Vi sladdade runt, skrattade och skrek i bilen! HAHA :)
Och så har jag testat att sitta upp-och-ner i en bil också, sjukt läsktigt. Så har jag även fått lära mig hur man ska köra på djur på bästa sätt om man inte hinner väja xD HAHA. Men det var en bra dag igår som blev lååååång...
Träffade Cissi på kvällen efter jag hade käkat. Det var trevligt, tråkigt att det skulle vara så jävla kasst väder.
Gick hem från henne efter 22-tiden. Gick förbi Erik och växlade några ord innan jag var hemma vid 23-tiden.
Somnade på en gång. Så skönt!

Vaknade idag kl. 7 av att mamma hostade -.-'
Sen vaknade jag kl. 8.30, klarvaken... men jag behövde sova, kände det i kroppen. Så jag lyckades somna igen och vaknade kl. 11. Då gick jag upp. Men jag känner att jag är väldigt trött, speciellt i huvudet.
Borde väl egentligen plugga. Både i högskoleböckerna och teori. ÅÅÅH. Hur ska jag hinna allt?!
Aja... får väl plugga litegrann idag kanske och ta helgen till hjälp.

Ikväll TROR jag att jag ska till Gävle, hem till Jonas.
Trodde de skulle bli värsta partyt med Heartbreak senare... men det verkar inte som det blir det tråkigt nog.
Madde kanske skulle med. Cissi ska jobba imorgon så hon ska vara nykter. Jessica jobbar. Hanna hade inte så mycket pengar. Jag blev lite otaggad ... så då är det väl bara Pernilla och Jonas kvar då, vet inte hur dom har tänkt sig.
Tråkigt och synd som sagt.

I helgen ska jag vara hos pappa. Och det blir väl plugg, körning och städning.
Ska försöka samla krafter. Men nästa vecka går vi inte i skolan så jättemycket heller - men man måste ju plugga för det.

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0