Förbannad och lättad

Hejsan...
 
Varför jag är förbannad?
- Jo, för nu har jag verkligen stresspluggat de dagar jag har kunnat pluggat. Vi har haft så mycket annat i skolan kring tentan så tenta-plugg har kanppt funnits.. Så jag har verkligen pluggat och slitit. Och vad händer då? Jo, man kommer till skolan (igår) och skulle skriva tentan, man öppnar tentan och ser att en 10 poängsfråga går ut på att man ska läsa en vetenskaplig artikel på svår engelska som de hade bilagat med i tentan. Kunde man läsa och tyda den kunde man få 10p rätt - vi andra som suger på engelska blev helt av av med 10p!
Klart jag försökte läsa och förstå, men det gick inte så bra. Så jag gissade mig fram med svaren, hoppas jag får något poäng. Men får man göra så här när tentan ska vara baserad på kurslitteraturen, och dels när utbildningen är på svenska, då förväntar man väl sig att tentan också skall vara på svenska. Annars ska dom väl förvarna. Och varför fick man inte ha hjälpmedel som t.ex lexikon? Nä, detta var en ren käftsmäll. Har tappat förtroendet för högskolan för lääääängde sedan men detta var nog pricken över i:et! Tentan för övrigt var väldigt flummig. Det enda som var bra var "del 2" som handlade om smärta där bara konkreta svar behövdes. När jag kom ut från tentasalen sa flera stycken "Du är inte ensam om att tycka som du tycker!", så det var ju skönt att höra. Verkar som de flesta hade problem med den där frågan. Kanske 10-20% av klassen klarade det, men då är det ju en stor andel som INTE gjorde det, herregud! Hur tänker dom (lärarna) när dom lägger in en bilaga i tentan som är på ENGELSKA?! Och inte vilken bilaga som helst utan en vetenskaplig artikel. Dom kan även vara svår att tyda om de är på svenska eftersom det är på forskningsspråk och avancerad nivå.. suck. Enromt missnöjd! Detta var bedrövligt! Men håll en tumme på att jag klarar mig endå, annars är det omtenta när vi har praktik = ingen hit.
Dåligt att nästa tenta har vi om 2 veckor! Ååååååh..!
 
Varför jag är lättad?
- Jo, för nu är tentan avklarad för denna gång i alla fall. Så känns skönt med lite ledighet tills på måndag i alla fall. Och imorgon ska vi på Scorpions, Rockklassiker LIVE 2012! Ska bli så roligt, skönt med lite annat att tänka på också!
 
 
Idag ska jag bara ta det lugnt, har inte gjort det på ett tag känns det som.
Snön bara öser ner utanför och har gjort det snart 1 vecka. Det är som ett vinterland här, snart syns kanppt husen (nästan ^^).
Jag har även börjar att titta på julkalendern, nostalgi från år 1996. Tycker att den faktiskt är rätt ok, tänker följa den tills den är slut. :)
 
Ha en trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0