Recept på lätta drinkar att göra till tjejmiddagen!

Hejsan!

Som förlåt för att jag inte bloggat på länge och som tack för att ni följer min blogg varje dag ändå så kommer här ett par härliga recept på lätta alkoholdrinkar att bjuda tjejerna på till den perfekta tjejmiddagen!
Säger ej vad recepten kommer ifrån eftersom min fest-mat-kokbok är fyllda med andra spännande recept som kanske dyker upp någon annan gång eller på någon middag med mina fina flickor! <3


HALLON & PASSIONDRINK:
2-3 st isglasspinnar, raspberry passion från tex. Diplom is eller annan glasskedja.
4 msk hallonlikör
Kylt mousserande vin
Frysta/färska hallon

Gör såhär:
Mosa glassen med en gaffel, lägg sedan den mosade glassen i ett fint glas.
Ringla över likören och fyll på med vinet. Toppa med hallon.
TIPS: trä hallon på en kortare pinne och stick ned i serveringsglaset så ser det trevligt ut!

Åsikt i receptet: jag tror det går lika bra att bara köpa ishallonglass och ha en massa hallon och pynta med blåbär och björnbär! :) Vill man inte ha alkohol i så kan man välja t.ex saft och sockerdricka.



LIME m. MYNTA-DRINK:
1-2 st vältvättad lime i skivor
1 kruka mynta
Saft av 2 lime
4 dl is
375 ml mousserande vin
3-4 dl mineralvatten
Gör såhär:
Fördela limeskivorna och myntan i serveringsglaset.
Blanda limesaft, is, vin och mineralvatten i en kanna. Fyll glasen med blandningen.
TIPS: Pynta glaset med en lime eller kiwii-skiva så ser det extra snyggt ut.

Åsikt i receptet: det går självklart att skippa alkoholen och köra på limeläsk/sprite el. lime-blanddryck.



VARGTASS DRINK:
3-4 st isbitar
4 cl vodka
1-1½ dl lingondricka
Lingon

Gör såhär:
Fyll vodka i ett glas med isbitar. Fyll sedan upp med lingondrickan.
TIPS: Pynta med lingon på ytan.


ROMMARINERADE JORDGUBBAR:
1 liter jordgubbar
1 dl rom
4-6 msk råsocker eller muscovadosocker
Myntablad

Gör såhär:
Rensa och skölj jordgubbarna, skiva sedan dem. Fördela jordgubbarna i serveringsglasen. Ringla över rom, strö sedan över socker. Låt jordgubbarna stå kallt i ca. 1 timme innan serveringen. Pynta med myntabladen på toppen.
TIPS: En kula vaniljglass kan passa bra till om man vill använda detta som efterrätt! OBS: snåla INTE på jordgubbarna i glaset!!!


Fredags/lördagsmys på ballkongen/altanen nu i sommar?
Glöm inte att köpa hem jordgubbar till drinkarna! Ett tips från mig är att ALLTID piffa upp det man bjuder på. Här ser ni chokladdoppade jordgubbar som har fått lite kokos på sig. Det är godare och ser finare ut! :)

Hoppas ni gillade mina recept som jag delade med mig av idag!

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0