Att ge fel läkemedel vid fel tidpunkt.

Hejsan!

Idag i skolan hade vi läkemedelshantering, tror jag det hette. Vi skulle i alla fall jobba ihop två och två, den ena fick vara patient och den andra sjuksköterska.
Jag jobbade ihop med Ann-Charlotte i min klass, jag började vara patient. Man fick reda på vilken sjukdom man hade så skulle man ställa frågor angående medicin och biverkningar. När Ann-Charlotte skulle anteckna vilka mediciner hon hade gett mig såg hon att hon hade gjort fel på en, jag fick en medicin som jag skulle ha på kvällen på morgonen istället xD haha. Så jag tänkte "Oj, det ska inte jag göra!"... men tro det eller ej, men jag gjorde samma tabbe som hon! Vilken tur att man får öva på detta, för nu kommer jag minnas det tills nästa gång och verkligen läsa noga. Va fan, detta handlar om liv, död och hälsa! xD Allvarliga saker vi har börjat med nu.

Hur som helst så åkte vi buss hem så jag var hemma kl. 17.20, helt nedfryst xD
Så ikväll blir det bara lugnt och skönt under filten. Ledig imorgon, men sen blir det plugg, plugg och ännu mer plugg resten utav veckan tills det är helg. Och då hoppas jag på utgång med de bästa <3 HOPPAS HOPPAS!

Ha en trevlig fortsättning på denna dag!

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0