Brandmän ÄR snygga <3

Hejsan!
 
Idag har det varit en jobbig dag på jobbet. Eller egentligen inte, men när man hosttar hela tiden, får huvudvärk av hostan, är hes och snorig så är det inte så roligt att vara på jobbet mellan kl. 7-15 när man får lyssna på gnälliga pensionärer samt ha varma arbetskläder på sig. Usch. Vela bara hem idag.
MEN! Vid lunchtiden gick brandlarmet. Först fick vi typ panik eftersom vi jobbar högst upp i byggnaden. Men sen drog jag en teori om att det säkert var någon som hade bränt något på en platta eftersom det var runt lunchen. Mycket riktigt så stämde min teori. Men döm av min förvåning när vi får veta att det är mina söta kontaktpersoner på våningen under som har bränt mjölk i kastrullen på spisen. Haha, vad gulligt. Tack vare dom så kom det tre supersnygga brandmän med utrustning instormandes i lägenheten och alla vi i personalen höll på dööööööö!!! OMG, vilken känsla xD Tre superläckra unga, vältränade och fräscha killar står framför oss, grrrrrrrr!!!! Det gjorde i alla fall min dag. En medarbetare i ca. 40-45 års åldern sa till mig "Haha, nu skäms man ju nästan för att man var mer ivrig i brandmännen än vad ni ungdomar var/är!" :D haha.
 
När jag kom hem efter kl. 15 har jag bara slappat framför TVn. Har inte ätit något direkt heller eftersom jag varken är sugen eller känner någon smak. Så känns rätt värdelöst... Suck.
Vill egentligen bara gå och lägga mig, men då vaknar jag väl i natt och kan inte sova istället...
 
Imorgon blir det jobb mellan 7.30-14, skönt med korta dagar, speciellt när man är i detta skick.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0