KRYSSNINGSBILDER

Hejsan!
 
Här kommer det några bilder från kryssningen som jag ochg Cissi gjorde i onsdags förra veckan på Galaxy mot Åbo!
Bilderna är dock bara från vår lilla förfest som gick vilt till i vår tvåmannahytt! :D
 
 
Det var bara jag och Cissi som hoppade på bussen i Gävle. På bussen var det fyra eller sex personer till. Vi trodde att det var ett skämt, men ju längre resan gick desto skönare blev det - för det var bara jag och Cissi som typ snackade på bussen, annars var det tyst! Haha..
I Uppsala klev det dock på mer folk och då blev det lite mer livat, dock inte så mycket. Mellan Uppsala och dit vi skulle Stockholm - Värtahamnen så tog det ca. 1 timme. Det är så fint i Stockholm, alla dessa mixade färger på alla lägenheter o.s.v.. LOVE IT! <3
Vi kom till hamnen, väntade inte så värst länge, gick på båten och satt oss ute på däck. Båten åkte prick kl. 19.30, sen käkade vi buffé. Den var inte så jättebra, och absolut inte värd 300kr, men vi blev mätta hur som helst.
Efter det blev det taxfree, och fyfan vad dyr den var!!! Aldrig varit med om någon dyrare taxfree!!! En bacardi breezer kostade 28kr! Det var typ det billigaste alternativet förutom en öl på 33cl som kostade 18kr... herregud! Men vi köpte i alla fall så vi hade fördricka, cider-öl-sprit. IKVÄLL SKA VI BLI FULL OCH HA KUL!
Förfesten, med bara mig och Cissi, var hur grym och rolig som helst!!!!!!!!!!!!!! Musik som dunka, dans och dricka hit och dit och en massa prat mellan "himmel och hav" *hö-hö-höööö!*
Vi blev kvar i hytten ett låååångt tag. När vi väl skulle ut på båt-krogen träffade vi på två trevliga tjejer ute på däck. Så förfesten fortsatte i deras hytt. Sen gick vi alla fyra ut på "discot" längst upp på soldäck (det sög). Jag och Cissi hörde en låt sen gick vi och checkade resten utav alla ställen på båten, men inget var öppet. Vi gick ut och rökte och kollade och såg att klockan var ca. 03.30 xD När vi kom in stängde även det där stället.. så det sög. Men vi träffade på en kille som hette Jonte som hade tappat bort sina vänner. Så vi hälpte honom att leta efter dom - efter ett tag hittade vi dom! Haha.. Sen hängde jag och Cissi med dom, vilket var roligt! Mer detaljer behöver jag inte gå in på. Men jag tror att jag somnade vid kl. 09 på morgonen. Det var i alla fall hur mysigt som helst att stå ute kl. 07 på morgonen på soldäck med Jonte och och få njuta av solen och utsikten över hamnen i Åbo (Finland). :*)

Dag 2 på båten = SOVA! Frukost, SOVA! Sova, sova, sova....
Sen buss hem.
Var hemma ca. 22 på kvällen. Skapligt trött på jobbet dagen efter - ja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0