Good work

Hejsan!
 
Idag var det min riktiga dag utan intro om man säger så. Alltså jag gick och skötte allt själv, blaaablaablaa...
Det gick i alla fall hur bra som helst! Eftersom jag bara jobbade idag och sedan fredag kväll + helgen så fick jag lov att duscha och tvätta åt mina 2 kontaktpersoner plus hjälpa de övriga pensionärerna samt ha larmtelefonen. Det har varit en hektiskt dag - men den har varit full av sysslor så timmarna har bara flugit förbi! Den nya avdelningen jag är på är superduper lätt, man behöver verkligen inte jobba ihjäl sig och pensionärerna och personalen är underbar.
 
När jag kom hem åt jag lunch med mamma eftersom jag inte orkade ta med någon lunch till jobbet, haha... Var så trött att jag till och med fick äta frukost på jobbet i morse. Menmen..!
Sen gick jag och vilade i ca. 1,5h innan jag tittade lite på TV och sedan följde jag med mamma till affären.
 
Ikväll blir det kyckling, ris och sallad till middag, mums! :)
Sen ska jag hem till Erik, var ett tag sedan jag såg honom - och ett bra tag sedan vi spelade spel! IKVÄLL SKA VI KLARA UT HELA "THEME HOSPITAL" :D Det är ett spel som jag spelade när jag var liten eftersom det är från 90-talet, men grejen är det att det är ett svårt spel, fattar inte hur det kan vara för barn när knappt jag och Erik klarar ut det. Testa själv och gör eran egen bedömning! xD
Hur som helst så hör ni ju vad spelet går ut på. Man ska sköta ett sjukhus och bota patienter som kommer in med olika symtom. Man bygger alltså upp ett sjukhus med olika behandlingsrum o.s.v.., anställer personal och ser till så allt rullar på så man inte förlorar. :)
 
 
Ha en trevlig kväll, trots att det regnar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0