Ett brinnande skelett

Hejsan!
 
Glömde säga att i måndags i skolan hade vi livsvandring.
På högskolan i Gävle finns en skol-präst, så hon höll i en halvdag med oss. Det handlade om livet, sjuksköterskerollen och vad som händer kring döden.
 
Vi gick sedan till krematoriet. Där fick vi först lite information och byggnaden och lokalerna innan vi fick följa "Kistans väg". Detta gjorde vi även på gymnasiet, men till skillnad från gymnasiet och nu så öppnade dom INTE luckan in till kremeringen som pågick. När han som kremerade öppnade luckan såg vi ett skelett ligga och brinna. Jag och Tess kollade på varandra och kunde inte fatta att det var sant det vi just ser. Jag tror Elene tappade hakan och hela gruppen blev tyst.
Och det skulle inte bli bättre när guiden började ta i benpipor som låg i väntan på att bli mald ner i urnan... Sen så gubben som kremerade började skrapa ut skelettet vi just sett... så började lukta grillad flintastek. UUUUUH!
Fattar inte hur man kalara av att ha ett sådant jobb!
 
Nu har det gått två dagar sedan jag såg det där, och jag kan fortfarande inte fatta att jag sett ett brinnande skelett!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0