Aaron Antonovsky

Hejsan!
 
Bara namnet, Aaron Antonovsky, får mig att bli trött. I snart exakt 1 veckas tid har dett namn riktigt satt sig på min hjärna. "Hälsans mysterium", låter som "Mysteriet på Greveholm" (åh, längtar efter att få se den nya versionen denna jul!).
I alla fall så läser vi Aaron's bok som är seg som tusan - men budskapet är bra. Får ni tid över kan ni ju läsa om det salutogena och det patogena perspektivet + KASAM. Är intressant, speciellt för oss som skall jobba med människor i framtiden.
 
Ett tips till sjuksköterskestudenter; använd er av KASAM i typ varje uppsats/rapport så får ni bra betyg, oftast!
 
Idag började jag dagen med att äta frukost framför filmen "Vinterviken", åh vilken bra film!!! Se den vet jag om du inte sett den. Ungdomsfilm från 1995 som jag helt har missat.
Sen åkte jag och städade på farbros företag. Sen när jag kom hem spelade jag, mamma och Kari BUZZ. Haha, så roligt att spela det när man är fler än två personer.
Sen har jag suttit här och läst och skrivit ut en massa papper. Imorgon, måndag (exakt 1 vecka sedan terminstarten), skall vi ha våran första examination. Kul, jävligt kul. Men hoppas det går bra, vi har förberett oss så mycket som möjligt i min grupp. Men ska tillbringa kvällen till att läsa, ska nog inte läsa för mycket för då glömmer man väl bort det i alla fall. Känns som jag har koll på detta ändå. Är viktigast att komma på egna tankar kring ämnet och hur man kan använda sig utav dessa perspektiv och begrepp.
 
Imorgon blir det i alla fall HiG mellan kl. 8.30-12.00.
Sen blir det att åka direkt till Valbo med Elene för lite lunch och shopping.
Sen på kvällen ska jag hem till Cissi för att spana in hennes nya lägenhet - blev aldrig av i helgen! :)
 
Men nu har jag inget mer att skriva. Ska äta flintastek snart, mums! Är inte så många dagar kvar som man kan grilla - sommaren är verkligen slut och vi är inne i september nu. Suck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0