Onsdag

Hejsan!
 
Har varit lite dålig på att uppdatera bloggen nu på några dagar. Anledningen till detta är för att jag inte direkt har något att skriva om, och dels så har jag inte direkt tid för att jag har annat för mig.
 
I helgen har jag varit hos pappa i alla fall. I fredags var jag hem till Erik en sväng, i lördags var jag i Forsbacka på filmkväll och på söndagen träffade jag Jenny en sväng på kvällen. Trevligt att träffa henne, hon har varit i Stockholm nu under några veckor och åker snart tillbaka.. :/
 
I måndag var det centrala infarter-metodövningar i skolan!
Vi fick prova på att göra en PICC-line omläggning - lite klurigare än vad man tror eftersom man ska behålla saker och sina enga händer rena!
Sedan fick vi även prova på att "ge läkemedel" genom en subkutan venport (port-a-cat). Mycket man ska tänka på när man håller på med centrala infarter. Får ju inte vara bakterier eller luft med in i kroppen.
Sen fick vi även lite information om en central venkateter. Intressant. :)
Efter skolan stannade jag och Elene kvar och pluggade hjärt-och-kärlsjukdomar och var hemma runt kl. 17.30, lång dag!
Sen blev det krubb på stan med mamma, sedan hälsade vi på hor brorsan och Tina + katterna <3 Sen blev det att åka hem och ta det lugnt. Jag är helt besatt i tv-dokumentärserien "Underbart är kort" :*)
 
På tisdagen, igår, var jag nere på stan och fortsatte att plugga hjärt-kärl-sjukdomar med Elene. När vi var klar åkte jag, Mamma och Carina och hälsade på hos mormor <3 Sen blev det även en lugn kväll eftersom jag var trött.
 
Idag har jag och Elene också pluggat fast KOL och Astma-sjukdomar. Det tar sådan tid och energi så man blir trött i huvudet och slut. Men nu så, är vi väl nästan klar, klar för denna vecka i alla fall. Så nu behöver man bara läsa lite på egen hand till seminariet  på måndag.
 
Som ni märker så har jag haft fullt upp med skolan. Men ska försöka koppla bort den lite nu och ta lite ledigt. Är kanske på väg att bli sjuk... suck.
 
Längtar tills helgen i alla fall!!!! På fredag är det sing-star-kväll hos Jenny och på lördag inflyttningsfest hos Cissi. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0