Sommarjobbsinformation.

Hejsan!
 
Idag kl. 13 ska jag på den årliga informationsträffen inför sommarjobb på äldreboende.

Många av er undrar varför jag väljer att jobba på äldreboende och inte på sjukhus när jag i framtiden vill jobba på sjukhus och när jag håller på att utbilda mig till sjuksköterska.
 
Svaret är:
Jag bor bredvid mitt sommarjobb, jag kan gå upp kl. 06.40 om jag börjar kl. 7.
Jag trivs med både pensionärerna och kollegorna på jobbet. Och eftersom jag inte kommer att jobba på äldreboende i framtiden så blir detta min sista sommar tillsammans med alla pensionärer. Så det känns lite trist, men istället så har jag mer kunskap om äldre och mer omvårdnadsberedskap inför det spännande jobbet på sjukhuset! Sen tycker jag faktiskt att det är lugnt och trevligt att jobba med äldre - ett perfekt sommarjobb!
 
Ska bli spännande att få se mitt schema inför sommaren! Hoppas att det är "snällare" än vad det var förra året.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0