Måndag

Hejsan!

Inatt vaknade jag, hade ren panik och tårarna rann.. Hade en sådan hemsk mardröm. En sådan mardröm som ingen ska behöva gå igenom. Fy fan. Hemskt nog så har det hänt mig förr, fast med en annan person så jag hoppas det aldrig kommer att hända igen,
Jag hade Rickard vid min sida som låg och snarkade med ryggen mot mig, jag tog tag i honom och vände honom mot mig och kastade mig i hans famn. Han tittade frågande på mig och strök mig på ryggen/armen och somnade om på en gång. Men att få känna hans hud mot min, hans värme, hans doft och höra hans andetag och snarkningar gjorde mig lugn igen. En sådan karl! <3 Tycker om Rickard så otroligt mycket, och jag hoppas du förstår det om du läser detta Rickard. Som jag skrev i mitt kärleksbrev till dig, du får mig att må bra och känna mig trygg.

Min klocka ringde kl. 9.15 och då gick vi upp. jag fixade till mig så åt vi frukost. Sen fick Rickard den smarta idén att han skulle cykla till Söderfors (ca. 1,5 mil) och hämta sin ena bil som står där. Jag har ingen aning om han gjorde det eller inte eftersom Elene kom och hämtade upp mig så for vi till ICA i Sandviken och köpte matlåda innan vi satt oss ned och pluggade fram till kl. 18.30 ikväll.

Elene skjutsade hem mig, tack tack! När jag kom hem duschade jag, åt med mamma och sedan har vi tittat på Farmen och Morgan och Ola-Conny, hihi.
Nu har jag precis betalat min sjuksköterskebrosch, 403 kr! FY FAN VAD DYRT! Och dåligt av högskolan i Gävle att inte ge oss en brosch som gör reklam för utbildningen! Fast dom vet väl att studenterna vill ha en brosch som sjuksköterskebevis, så dom måste ju tjäna bra med pengar...

Nä, nu blir det sängen. Är trött!!!

 
Imorgon blir det mer plugg, och sedan blir det utbildning i patientsäkerhet på Gävle sjukhus. Tur att det bara är 2 timmar, känner att jag inte har någon lust att sitta och lyssna på någon. Sen måste jag erkänna att jag och Elene har väldigt roligt samtidigt som vi skriver på C-uppsatsen. Och det är skönt att bestämma själv när vi ska börja/sluta plugga om dagarna!

God natt!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0