Städning

Hejsan!
 
Medan Rickard håller på med sovrummet så tar jag itu med hans andra bekymmer här hemma, städning av micron och ugnen som ALDRIG har blivit av så länge som vi har känt varandra.
 
Så nu jävlar tar jag tag i det själv. Och lite nytta lär man väl göra för att få vara här hemma i hans hem i Mehedeby. Ja, Rickard bor i Mehedeby för er som inte visste det.
 
 
Info om Mehedeby (taget från Wikipedia.se):

Mehedeby är en tätort i Tierps kommun. Gammalt namn Mehede. Byn omtalas första gången 1391. 1475 tillföll en gård i Mehede Bengt Fadersson (Sparre av Hjulsta och Ängsö) i arvskifte med brodern Nils. 1541 fanns 3 skattegårdar och en frälsegård i Mehedeby.

Från och med den 7 juli 2007 stannar Upptåget i Mehedeby. Den gamla E4:an (Länsväg C 600) går igenom samhället där den sen ansluter till motorvägen (E4) som går en liten bit utanför Mehedeby.

Land  Sverige
Landskap Uppland
Län Uppsala län
Kommun Tierps kommun
Församling Tierps församling
 
Koordinater 60°27′2″N 17°24′16″Ö
 
Area 71,62 hektar
 
Folkmängd 463 (2010)[1]
Befolkningstäthet 6,46 inv./hektar
 
Tidszon CET (UTC+1)
Tätortskod 0604

Ja, nä, jag sa väl aldrig att det var stort. Och det ligger ca. 5,5 mil från Sandviken, 3 mil från Gävle, 1,5 mil från Tierp och ca. 8 mil från Uppsala.
Undra om det är här jag kommer att bo i framtiden? Jag vill ju bo med min fina, söta, rara Rickard. Och han har ju faktiskt ett väldigt fint hem med trädgård. Nackdelen är väl att det ligger precis vid järnvägen. Men om det blir jag och Rickard i all evighet så kommer vi nog inte bo vid järnvägen i all evighet heller. Jag lovar att jag ska knäppa kort på hans hem och hur det ser ut här i Mehedeby sen när det är vår/sommar. :)

Rickard, om du läser det här så tycker jag också du ska börja fundera på hur vi ska göra sen när jag börjar jobba. För jag vill flytta inom en snar framtid. Och helst ihop med dig. ;)
(För er bloggläsare, ni får helt enkelt följa utvecklingen av mitt liv/min framtid här i bloggen!).

Hur som helst, tillbaka till städningen. Här får ni se lite bilder:
 
Rickards micro (före/efter):
 
 
Rickards ugn (före/efter):
 
Jag tror inte Rickard har gjort ren varken sin micro eller ugn på fleeeera år! vilken tur att han skaffat en tjej som gör det åt honom då. ;) Hahaha...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0